Home > Trainingsaanbod > Overtuigend verkopen
Overtuigend verkopen
Onweerstaanbare actie in de tent
Tonen van oprechte interesse/aansluiten
Klantbehoefte peilen door actief luisteren/doorvragen
Emotionele en/of rationele benadering
Bezwaren en twijfels ombuigen
Pro-actief in cross-sell en upsell
Ik zorg ervoor dat jouw medewerkers de volgende zes pijlers kunnen en willen toepassen op de vloer
Snak jij naar klantgedreven verkopers die wél
het ‘haakje’ horen
zich kunnen inleven
pro-actief verkopen
meer doen dan de klant verwacht?
Dan zit je hier goed!
In deze maatwerktraining leer ik deelnemers beter contact maken zodat ze meer gaan verkopen, zelfs als ze passief geboren lijken.
Resultaat
Diktevreden klanten, meer werkplezier, meer omzet (!)
Kietel dat reptielbrein
Een veel gemaakte fout die ik als salestrainer (én klant!) dikwijls tegenkom, is de zendingsdrang van verkopers om een product aan te prijzen met enkel productinformatie. Klanten worden daar niet warm of koud van en het hart gaat er niet sneller van kloppen.
De klant die je winkel binnenstapt, is al een drempel over en bereid om iets te kopen. Onbewust wil hij graag gezien en gehoord worden, anders had hij wel ‘online’ zijn aankopen gedaan. Dus die beleving in de fysieke winkel vraagt om meer dan alleen gortdroge productinformatie. Daar is oprechte interesse in de klant voor nodig. Evenals empathisch kunnen luisteren en een inlevend vermogen. En precies dáár schort het dikwijls aan.
In ons onderbewustzijn ligt het beslissingscentrum als het gaat over het doen van aankopen. Dit zogenaamde reptielbrein heeft regelmatig honger en wil gevoed worden. Een goede verkoper weet dit en speelt hier handig op in.
Hij is als geen ander in staat om de klant emotioneel te raken door o.a. oprechte interesse te tonen en zich te verplaatsen in de situatie van de klant.
Daarmee kan hij het koopgedrag positief beïnvloeden en uitmuntende service bieden door meer te doen dan de klant verwacht.
Deze mindset handen en voeten geven, dat is mijn voornaamste missie.
Al mijn trainingsprogramma’s doorlopen steeds vier fases.
Fase 1 omvat het weten van het (on) gewenste gedrag en het effect daarvan op anderen.
Fase 2 omvat het snappen hoe het in theorie anders kan.
Fase 3 omvat het kunnen toepassen van effectieve gespreksvaardigheden
Fase 4 omvat het willen toepassen in de dagelijkse praktijk.
Geef om de klant en de klant geeft aan jou
Praktisch
Gedreven
Fun Factor